ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی یکی از بخش های مهم در صنعت ساخت و ساز می باشد. ویژگی های گوناگون و طرح های مختلف عواملی است که افراد را ترغیب به تهیه آن می کند. اما نکته جالب اینجاست که ابتدا از پانل ها فقط برای ساخت قطار و هواپیما استفاده می شد اما با گذشت زمان و افزایش کیفیت و انعطاف پذیری پانل ها، از آن ها در ساخت ساختمان ها نیز استفاده می شود

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی سازه ای می باشد که با استفاده از آن دیگر نیاز به مصالح سنتی نمی باشد. این سازه مستحکم به صورت مستقیم بر روی فولاد و یا آهن قرار می گیرد. با استفاده از پیچ های سرمته پانل ها در کنار یک دیگر قرار می گیرند. ساندویچ پانل از جمله مصالح سبک و مدرنی است که در سال های اخیر جایگزین مصالح سنتی شده است. ساندویچ پانل سقفی در دو نوع ( ساندویچ پانل سه گام و پنج گام ) ساخته می شود. 

شرکت کبیر پانل با سابقه درخشان خود در این سال ها و با تهیه ساندویچ پانل های سقفی و دیواری مرغوب کمک شایانی به صنعت ساختمان سازی کشور کرده است. شما می توانید در کم ترین زمان ممکن با استفاده از ساندویچ پانل ها مقاوم و ایمن ترین سازه ها را بسازید

موارد استفاده از پانل سقفی

از این سازه قدرتمند می توان برای پوشش سقف سالن های ورزشی استفاده کرد. سوله ها، پست نگهبانی، تعمیرگاه های سیار همچنین واحد های امدادی از دیگر موارد استفاده است. انبارها، سوله ها، کلیه ی ساختمان های صنعتی و سازه های پیش ساخته از دیگر موارد استفاده از این ساندویچ پانل هستند. ابعاد این پانل ها به گونه ای است که با توجه به موارد استفاده از آن، قابلیت سفارش ابعاد انحصاری نیز ممکن است

تاریخچه ی پیدایش ساندویچ پانل

تاریخچه ی پیدایش ساندویچ پانل

پیدایش ساندویچ پنل به حدود دهه 30 میلادی برمی گردد. آزمایشات و قدم هایی ابتدایی به منظور حفظ منابع طبیعی و جنگلی در شهر ویسکانسین ایالات متحده برداشته شد. بعد از مدتی از این پانل در ساخت دیگر ساختمان استفاده شد. که همگی آن ها به دلیل کیفیت و مقاومت بالا مورد توجه قرار گرفتند. سهولت در تولید و نصب، همچنین وزن پایین پانل در کنار دیگر ویژگی های این محصول، افراد بیشتری را به استفاده از این محصول ترغیب می کرد.
پس از مدتی با احداث آزمایشگاه پیشرفته تر، موفق شدند پانل های مقاوم تر تولید کنند. به گونه ای که از فشار بار کلی سازه از روی اسکلت و پی سازه کاسته شود. سرانجام در سال 47 میلادی پانل ها عایق کاری شدند. استفاده چوب، تخته سه لا، کاغذ مورد استفاده قرار گرفتند. و در سال 1970 مدل های پیشرفته با کارایی بهتر روانه ی بازار شدند

پیشرفت ساندویچ پانل ها

با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده در ساندویچ پانل ها بهبود پیدا کرده است. طوری که در سطوح مختلف، اعم از مسطح، منحنی و در کل پیکربندی نامحدود قابل استفاده هستند. تنوع در رنگ، پوشش های مختلف با ویژگی های متفاوت و همچنین  عایق های گوناگون ساخته می شوند که هر کدام از انواع آن در قسمت های مختلف یک سازه قابل استفاده هستند

انواع ساندویچ پانل سقفی

انواع پانل سقفی با توجه به تعداد و ضخامت لایه، همچنین نوع ورق و فوم به کار رفته در آن، تعیین می شود. تعدادی از پانل های سقفی شامل: پانل سقفی ذوزنقه با ورق گالوانیزه، پانل سقفی ساده، پانل سقفی طرح سفال، پانل سقفی پیچ مخفی، پانل سقفی سه گام و پنج گام، پانل سقفی آلومینیومی می باشد

پانل سقفی گالوانیزه

این پانل از ورق های گالوانیزه به همراه یک عایق سبک ساخته می شود. با توجه به ویژگی های ورق گالوانیزه همچون طول عمر بالا، مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی در قسمت های مختلف مانند: شیروانی خانه، لوازم صنعتی، از آن استفاده می کنند

پانل سقفی آلومینیوم

در ساخت ساندویچ پانل سقفی از ترکیب هسته پلی اورتان در کنار دو لایه ورق فلزی استفاده می شود که در این مدل از ورق آلومینیوم پیش رنگ شده استفاده شده است. ساندویچ پانل های سه گام کبیر دارای ۱۰۰ سانتیمتر عرض مفید و ۱۰۸ سانتیمتر غیر مفید (اورلب) می باشد. این پانل های دارای نمای زیبا و چفت شوندگی مناسب بوده و مقاوم در کل سطح می باشد. ساندویچ پانل سقفی آلومینیومی انعطاف پذیر می باشد و می توانید به آسانی آن را به دور جسم ها بپیچید

پانل سقفی پنج گام

ساندویچ پانل سقفی پنج گام کبیر پانل دارای ۱۰۰ سانتیمتر عرض مفید و ۱۰۸ سانتیمتر غیر مفید (اورلب) می باشد که جنس هسته میانی آن پلی یورتان می باشد و دارای رنگ بندی بسیاری می باشد. این پانل ها به دلیل پنج گام بودن در ورق بالا تحمل بار و مقاومت بیشتری نسبت به پانل های ۳ و ۴ گام را داشته و از نظر پوشش و آب بندی بسیار مناسب و آب بند می باشند. شما با استفاده از پانل سقفی پنج گام می توانید جلوه ای متفاوت به محل کار و زندگی خود دهید.

روش تولید ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به دو روش پیوسته و ناپیوسته تولید می شوند. این دو بخش شامل دو نوع فوم پلی استایرن و پلی اورتان نیز می شود.

روش پیوسته

در این روش تمام قسمت های مورد نیاز وارد دستگاه می شود. سپس طی گذراندن مراحل مختلف پانل دلخواه از دستگاه خارج می شود.

روش ناپیوسته

این روش به صورت جدا و مرحله به مرحله انجام می گیرد. یعنی هر قسمت به صورت جداگانه تولید می شود. در آخر هم با یکی کردن آن ها محصول نهایی به دست می آید. از تفاوت این دو روش، می توان به نقش کمرنگ تر انسان در روش پیوسته اشاره کرد. همچنین مدیریت و نظارت در بخش نا پیوسته بیشتر است چرا که هر مرحله، خط تولید جداگانه ای دارد

پلی اورتان

روش ناپیوسته:

ابتدا ورق ها را توسط دستگاه برش می دهند. ورق های مورد استفاده در لایه بیرونی پانل را تحت فشار قرار می دهند. بعد از آن بین دو ورق را با پلی استایرن پر می کنند تا در نهایت با گرم و سرد کردن فوم موجب خشک شدن فوم ها شوند.

روش پیوسته:

در این روش هر کدام از ورق ها را وارد غلطک منحصر بفردی می شوند. در مرحله بعد با توجه به ضخامت مورد نظر مشتری، فوم در بین دو ورق تزریق ( پلی اورتان پس از تزریق منبسط می شود) می شود. به همین دلیل پانل را تحت فشار و گرما قرار می دهند تا این کار مانع از پف کردن بیش از حد فوم ها شود.

روش ناپیوسته:

ورق های پانل و فوم ها به صورت جداگانه و در اندازه های مورد نیاز برش می خورند. سپس فوم را با استفاده از چسب های مخصوص به ورقه ها می چسبانند. در نهایت با ایجاد فشار، فوم محکم و خشک می شود. بعد از طی تمامی مراحل پانل نهایی به دست می آید.

روش ناپیوسته:

این روش نیز مانند روش پیوسته پلی اورتان است. در این روش نیز دو غلطک و دستگاهی برای فرم دهی به رول ها وجود دارد. شیت های 2 تا 3 میلی متری در بین ورق ها را با پلی استایرن پر می کنند تا به یکدیگر بچسبند تا در نهایت پس از سفت شدن آن ها را برش دهند.

پلی استایرن

دستگاه های ساخت پانل

دستگاه فرم دهنده

دستگاه تزریق فرم

دستگاه دبل بلت

دستگاه برش

دستگاه بسته بندی

انواع فوم در ساندویچ پانل سقفی

فوم های به کار رفته در ساندویچ پانل سقفی، همانند نوع دیواری آن است. فوم پلی استایرن، پلی اورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و فوم xps از انواع آن هستند. هر کدام از این فوم ها ویژگی عایق حرارتی و صوتی را دارند. این فوم ها با ویژگی های متنوع موجب افزایش کیفیت پانل ها می شوند.

انواع فوم در ساندویچ پانل سقفی

انواع ورق به کار گرفته شده در ساندویچ پانل سقفی

انواع ورق ها به شکل یک ورق رو، و دو ورق رو تولید می شوند. نوع ورق انتخاب شده تاثیر مستقیمی در طول عمر و کیفیت پانل دارد. انواع ورق به کار رفته در پانل در قیمت آن میز تاثیر گذار است.

گالوانیزه

یکی دیگر از ورق های پر طرفدار، ورق گالوانیزه است. این ورق در طرح و رنگ های مختلفی وجود دارد. این ورق که مقاومت بسیار بالایی دارد، در صورت خراشیده شدن لایه اول باز هم دچار زنگ زدگی نمی شود. هزینه های پایین تعمیر و نگهداری آن و مقاومت در برابر صدمات مکانیکی از دیگر ویژگی های این ورق است.

آلوزینک

ورق آلوزینک از فولاد و روی تشکیل می شود. این ورق در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالاتری نسبت به ورق آلومینیومی دارد. ظاهر آلوزینک در طولانی مدت ثابت باقی می ماند. با گذشت زمان با شرایط مختلف آب و هوایی سطح این ورق براق باقی می ماند.

آلومینیوم

این ورق مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی دارد. وزن پایین و شکل پذیری بالا عوامل موثری در افزایش کیفیت نهایی پانل دارد. وزن پایین آلومینیوم در مقایسه با دیگر فلزات موجب سهولت در حمل و نقل و کاهش هزینه نیز می شود. جوشکاری راحت بر روی آن و همچنین استحکام بالا از دیگر ویژگی های این ورق هستند.

ابعاد این محصول

ضخامت این محصول با توجه به موارد مختلف همچنین نیاز مشتری متغیر است. از 2 الی 15 سانت قابل تولید است. ضمن این که ضخامت بیشتر از 8 سانتی متر در ساخت سردخانه ها کاربرد دارد.طول این محصول نیز با توجه به درخواست مشتری، از 1 متر الی 14 متر قابل تولید است. عرض ساندویچ پانل سقفی نیز 108 سانتی متر است که از این مقدار 8 سانتی متر شامل اورلب پانل می باشد. عرض مفید محصول 100 سانتی متر می باشد

ویژگی های ساندویچ پانل سقفی

برخی از ویژگی های این محصول

نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی

مهم ترین قسمت در نصب ساندویچ پانل ها به خصوص سقفی، نصب اصولی و عایق بندی دقیق آن می باشد. اجرای نصب پانل ها به وسیله پیچ های گالوانیزه سرمته واشردار صورت می گیرد به این صورت که پیچ ها سقف را به اسکلت سازه وصل می کند و بعد توسط واشر لاستیکی پیچ محکم شده که این واشر از نفوذ باران جلوگیری می کند. در آخر باید گفت نصب پانل کار بسیار ساده ای می باشد ولی نیاز دارد که شما اصولی آن را نصب نمایید.

نصب ساندویچ پانل سقفی

نکاتی که هنگام نصب ساندویچ پانل سقفی باید بدانیم.

یکی از نکات مهم این است که حتما از پیچ های واشردار استفاده کنید. همچنین به ارتفاع پیچ و سازه توجه نمایید. دقت کنید که باید در هر متر مربع پانل سقفی، یک پیچ گالوانیزه سر مته ای به کار گرفته شود. هنگام نصب برای زیبایی ظاهر و همچنین آب بندی کردن، از ورق فلاشینگ و ورق آبرو استفاده کنید. به فاصله های تکیه گاه با توجه به نوع سقف دقت کنید. به فواصل خالی توجه کنید، چرا که روی هم قرار گرفتن پانل اهمیت بسیاری دارد. 

ساندویچ پانل چقدر هزینه دارد و ارزان‌ترین کجاست؟

هزینه خرید ساندویچ پنل به ضخامت کلی محصول و ماده هسته عایق آن بستگی دارد. بودجه به صرفه، استفاده از ساندویچ پانل های هسته‌ای EPS است. با این وجود، برای عملکرد بهتر و طولانی مدت و مقرون به صرفه بودن ، پانل هایی با ضریب هدایت حرارتی برتر گزینه بهتری هستند – مانند ساندویچ پانل های هسته PIR .

بهتر است خرید ساندویچ پنل های خود را مستقیماً از تولید کننده یا از طریق زنجیره توزیع آنها سفارش دهید. شما می توانید از نمایندگان فروش منطقه ‌ای از سایت کبیر پانل سفارش خود را ثبت کرده و یا از کارشناسان خبره ما مشاوره بگیرید. مطلب پبشنهادی : خرید ساندویچ پانل در تهران

عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت ساندویچ پانل سقفی

قیمت یک سازه آماده، اولین عاملی است که، باعث می شود کارفرما آن را خریداری کند. زیرا در کنار ویژگی هایی همچون استحکام، زیبایی در نما، مقرون به صرفه بودن ساندویچ پنل برای مدیران حائز اهمیت می باشد. عوامل مختلفی، بر قیمت ساندویچ پنل تاثیر مستقیم می گذارد؛ مانند: جنس فوم آن، متراژ آن، مساحت سازه و روکش آن همه عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این سازه از پیش ساخته می باشد.

قیمت ساندویچ پانل سقفی


قیمت ساندویچ پنل سقفی، بستگی به عواملی چون ضخامت کاربرد و جنس آن دارد؛ و هزینه نصب این سازه به علت پیش ساخته بودن آن بسیار آسان تر و کم تر نسبت به سازه های دیگر می باشد . در کنار تمام این عوامل، این سازه به علت مستحکم بودن و مقاومت بالایی که دارد؛ موجب صرفه جویی بالا در هزینه ها می شود. این سازه، در کنار مزایایی که دارد؛ هزینه آن نیز بسیار مقرون به صرفه می باشد. 

مراحل ساخت ساندویچ پانل

انتخاب مواد

اولین قدم در ساخت ساندویچ پانل انتخاب مواد مناسب است. معمولا دو لایه فلزی به عنوان پوشش انتخاب می شود و یک لایه عایق در وسط قرار می گیرد. مواد پوشش می تواند از فولاد، آلومینیوم یا مس ساخته شود. انتخاب مواد عایق نیز به نیازهای عایق و انتظارات حرارتی و صوتی بستگی دارد. عایق های ساندویچ پانل معمولا به پلی اورتان، پلی استایرن یا فوم سلول بسته و… تقسیم می شوند

برش و آماده سازی مواد

بعد از انتخاب مواد، مرحله بعدی برش و آماده سازی مواد است. مواد روکش باید به اندازه دقیق بریده شود تا در مرحله بعد بتوان به درستی به هم چسبانده شود. همچنین عایق مورد نیاز باید به ابعاد مناسب بریده شود

چسباندن مواد

در این مرحله مواد پوششی به عایق متصل می شوند. برای این کار از چسب های مناسب استفاده می شود که مطمئناً اتصال قوی ایجاد خواهد کرد. مهم است که این مرحله با دقت و با استفاده از تجهیزات مناسب انجام شود تا ساندویچ پانل نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد

فرایندهای تکمیل

بعد از چسباندن مواد، ساندویچ پانل ممکن است نیاز به فرآیندهای تکمیلی داشته باشد. این شامل رنگ‌آمیزی، برش دقیق‌تر، چاپ علامت‌ها یا مهر زدن روی پوشش‌ها می‌شود

کنترل کیفیت

پس از تمام مراحل ساخت، ساندویچ پانل‌ها تحت مجموعه‌ای از استانداردها و مشخصات تحت آزمایش‌های فشار تحت کنترل کیفیت قرار می‌گیرند. عایق، و ویژگی های دیگر در نظر گرفته شده است. این تضمین می کند که ساندویچ پانل ها برای استفاده مورد نظر خود به عنوان یک مصالح ساختمانی عالی مناسب هستند

سوالات متداول درباره ساندویچ پانل

سوالات متداول

 

بله گروه صنعتی کبیر پانل دارای استاندارد P10002 (رضایت مشتری) بوده و از مفاد این استاندارد پیروی می کند. برای رسیدگی به شکایات کافیست از کارشناس فروش خود بخواهید فرم شکایت را پر کند. کارشناس فروش کبیر پانل به صورت سیستمی آن را پر می کند و برای شما ارسال می کند، این فرم مستقیماً به مدیریت می رود و آنها شخصاً موضوع را پیگیری می کنند.

در غیر این صورت یک هفته پس از ارسال کالا، با تمامی مشتریان تماس گرفته می شود و از نحوه رفتار پرسنل و کیفیت کالا جویا می شود

بله، تک پانل با بیش از ۲۰ سال سابقه در حوزه ساخت سوله و تولید ساندویچ پانل، تمام خدمات ۰ تا ۱۰۰ طراحی تولید و اجرای سوله را با افتخار و با بالاترین کیفیت با اکیپ مجرب برای مشتریان گرامی انجام میدهد.

ساندویچ پانل به صورت سفارشی با توجه به ابعاد درخواستی مشتری تولید می شود و ضایعات را به حداقل می رساند و در بسیاری از پروژه ها میزان دورافتادگی ساندویچ پانل صفر است و فقط در مواردی که نیاز به برش باشد.

بله، ساندویچ پانل برای اتاق تمیز استفاده می شود و مدل بدون موج کاملا مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

18 پاسخ

  1. من از مدل ساندویچ پانل سقفی کبیر پانل استفاده کرده ام و در مقایسه با سایر برند ها ، کیفیت بالا تری رو شاهد بودم

  2. ممنون بابت محتوا خوبتون، خیلی جامع به ساندویچ پانل سقفی پرداختید، اگر امکانش هست مقالات تخصصی بیشتری در این زمینه منتشر نمایید.

    1. ممنون دوست عزیز، حتما مقالات ویژه تری در این زمینه انتشار داده می شود. شما از کدام مدل استفاده کرده بودید؟

      1. من از نوع ساندویچ پانل سقفی و هم نوع دیواری استفاده کرده ام

    1. سلام احسان جان، در روز های آتی قصد معرفی بهترین دستگاه ها در زمینه برش ساندویچ را داریم با ما همراه باشید.

  3. من چندین سال است که از محصولات کبیر پانل استفاده می کنم و رضایت کامل از این محصول دارم.

  4. سلام بهترین نوع ساندویچ پانل در واقع کبیر پانله که ممتازه و میشه گفت در سطح تولیدات اروپاییه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *