خرید فوم xps

بسته بندی فوم xps

فهرست مطالب

خرید فوم xps و ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز نقش به سزایی داشته است. فوم xps یا (ExtrudedPolyStyrene) از مواد پلاستیکی به صورت متراکم تولید می‌شود. این فوم ها مناسب برای استفاده در دیوار سقف و کف زمین است. این محصول به خاطر جذب پایین رطوبت کاربرد زیادی جهت استفاده در ناحیه با رطوبت بالا و عایق بندی کف سردخانه و… دارد. علاوه بر این که جذب رطوبت در این محصول پایین است باعث ذخیره سازی انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن در سرما و گرما می‌باشد.

جنس لایه‌های خارجی ساندویچ پانل از ورق‌های فلزی ورق گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم است. عایق ایکس پی اس در ضخامت‌های ۲ الی ۱۰ سانتی متر تولید می‌شود. علت این که امروزه از ساندویچ پانل زیاد استفاده می‌شود به خاطر ساخت و ساز زیاد ساختمان در کشور است.

در ادامه شما را با  خرید فوم xps و ساندویچ پانل ها آشنا می کنیم با کبیرپانل همراه باشید.

چرا ساندویچ پانل xps 

  • نصب آسانی دارد
  • وزن کمی دارد
  • انعطاف پذیری بالا
  • ایمنی بالا
  • قابل شست و شو است
  • هزینه نسبتاً پایین و قیمت مناسب
  • به راحتی قابل برش می‌باشد
  • قابلیت گرفتن صدای زیاد را دارد
  • ایمنی در برابر زلزله به علت نرمی و سبکی
  • مقاومت استاندارد در برابر آتش
  • قیمت این فوم از پلی اورتان تزریقی کمتر است اما از نظر کیفیت یکی می‌باشد.
  • امکان استفاده درمکان های مختلف مانند کارگاه‌ها، کانکس، ورزشگاه یا باشگاه‌هاخرید فوم xps در کرج

نکات منفی فوم XPS

در برابر آفتاب دچار مشکل می‌شود

در دما  ۲۵۰ درجه فارنهایت ذوب می‌شود

استفاده فوم xps

فوم xps دارای  ۳ مدل خصوصیت عایق حرارت، رطوبت و صوت است. این خاصیت باعث شده تااز دیگرپنل ها متفاوت باشد. از این فوم در جهت عایق سازی ساختمان سبک سازی ساختمان‌ها به کار می‌گیرند و به عنوان عایق در کف ساختمان استفاده می‌شود. مناسب جهت استفاده در دیوارهای دوجداره می‌باشد و در برابر کپک زدن مقاوم است. از این فوم در نمای داخلی ساختمان‌ها می‌توان آن را به جایی گچ، کامپوزیت، سیمان و رنگ، سنگ و… استفاده کرد.خرید فوم xps

مطالب پیشنهادی  تولیدکننده انواع ساندویچ پانل

پلی استایرن ها

پلی استایرن (Polystyrene) یک پلیمر مصنوعی از منومر استایرن است که در سه نوع مختلف وجود دارد.

GPPS

پلی استایرینی با نام GPPS که جهت مصارف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این ماده دارای خواصی مانند مقاومت خوب در برابر حرارت، قدرت ضربه پذیری مناسب دارد. این پلی استایرن ها خواص دی الکتریکی و استحکام بالایی دارند. در ایران این محصول را با نام تجاری کریستال می‌شناسند.

پلی استایرن مقاوم

این نوع پلی استایرن که نام دیگر آن HIPS است و مقاوم به ضربه می‌باشد. نام تجاری این ماده در بازار ایران هایمپک است. این ماده به راحتی سوراخ، خرد و یا اره می‌شود. و رنگ‌های متنوعی از آن موجود است. این ماده قابل گرم است و شکل‌های گوناگونی به خود می‌گیرد.
پلی استایرن مقاوم در ساخت اسباب بازی، بسته بندی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این ماده در داخل یخچال و فریزرها، که نخستین لایه مقاوم در برابر سرما هست اغلب از HIPS ساخته می‌شوند.خرید فوم xps

پلی استایرن انبساطی

این نوع پلی استایرن با نام اختصاری EPS نوعی پلیمر سفید رنگ که به آنها یک عامل فوم کننده اضافه شده است؛ در ایران با نام یونولیت شناخته می‌شود. از این فوم  برای ساخت عایق‌های خانگی و لوازم خانگی، بسته بندی محافظ سبک وزن، گشت و گذار، خدمات غذا و بسته بندی مواد غذایی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های سقفی EPS

  1. سبک هستند
  2. سریع نصب می‌شوند.
  3. به خاطر سبک بودن در زلزله ایمنی بهتری دارند.
  4. باعث صرفه‌جویی در استفاده از آهن آلات می‌شود.
  5. در مصرف مصالح باعث صرفه جویی می‌شود.
  6.  باعث کاهش ۱۵ تن وزن در هر ۱۰۰ متر مربع در ساختمان می‌شود.
مطالب پیشنهادی  ساندویچ پانل دست دوم

تفاوت XPS با EPS

در فوم ایکس پی اس به دلیل تراکم زیاد نفوذ پذیری آب در این پنل کم است؛ اما در فومeps منافذ زیادی بین بافت‌ها وجود دارد و سبب جذب و نفوذ پذیری آن می‌شود. از لحاظ مقاومت در برابر فشار ایکس پی اس بیشتر از eps است.
به علت وجود فضای خالی در فوم xps و نقطه آغاز رسانایی پایین، هوا بهتر در درون این فوم ها جا به جا نمی‌شود و گرما را به جای دیگر منتقل نمی‌کند؛ اما درپنل های eps این گونه نیست.  در ساخت فوم XPS ماده مخربی که باعث ایجاد حساسیت و آلرژی شود به کار گرفته نشده است.

خرید فوم xps در تهران

 

در سازه‌های ساختمانی چه فوم های استفاده می‌شود

یونولیت سقفی
فوم پلی یورتان
فوم پلی اتیلن

یونولیت سقفی

یونولیت سقفی استاندارد نام به عنوان قالب بتن در سقف‌های که تیرچه بلوک دارد استفاده می‌شود. از مزیت‌های این عایق، وزن سبک آن در سبک سازی ساختمان‌ها که امروزه در همه سازه‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرعت نصب بالا و عایق صوتی، است. هنگام سرد شدن هوا عایق‌های یونولیتی در علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد، به عنوان ذخیره انرژی در حفظ گرما در فصل زمستان بسیار مناسب است.خرید فوم xps

در نظر داشته باشید که هر محصول دارای ویژگی‌های منفی هم می‌باشد و یونولیت سقفی هم از آن مستثنی نیست. این مدل یونولیت‌ها به دلیل داشتن مواد نفتی در ساخت آن‌ها می‌تواند به عنوان یک ماده اشتعال‌زا یک امتیاز منفی محسوب می‌شود.

فوم پلی یورتان

از این فوم در تولید مبلمان، تخت خواب، موکت و کفپوش و حتی در ساخت قطعات داخلی خودرو نیز استفاده می‌شود. فوم پلی یورتان یک نوع عایق حرارتی است. این فوم از دو ماده مایع، از ترکیب ایزوسیانات و پلی ال تشکیل شده است. این فوم دارای انعطاف پذیری بالایی است و دچار تغییر شکل و آسیب نمی‌شود. تزریق این فوم هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه صورت می‌گیرد.خرید فوم xps

مطالب پیشنهادی  برند های ساندویچ پانل در ایران

فوم پلی اتیلن

فوم های پلی اتیلن سبک و نرم بوده و قابلیت حمل و نصب آسان دارند. این فوم از ماده‌های نفتی درست شده است و ارزان قیمت می‌باشد. این فوم در برابر گرما مقاومتی خوبی دارد و در دمای ۳۰ تا ۹۰ درجه امکان استفاده دارد. پلی اتیلن دارای خاصیت ضد آب و از نظر ظاهری در برابر شرایط محیطی مانند چین و چروک مقاوم است.

مشاوره رایگان

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید فوم xps و انواع پنل ها با شرکت کبیر پنل تماس حاصل فرمایید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

[kkratings]

جدیدترین مقالات

ارتباط با دفتر فروش :

جستجو در مقالات