مقدمه ای بر سیستم های ساندویچ پانل

سیستم های ساندویچ پانل

فهرست مطالب

سیستم های ساندویچ پانل سیستم های روکش مخصوص هستند که دارای مزایای متعددی در روکش های معماری خارجی و داخلی و پارتیشن بندی دیوار هستند.

در زیر مزایای اصلی استفاده از ساندویچ پانل در طراحی و ساخت ساختمان را بیان کردیم.

ساندویچ پانل  – عایق حرارتی و صوتی

یک سیستم ساندویچ پانل از سه لایه متصل شده توسط چسب تشکیل شده است: یک لایه هسته ضخیم که بین دو صفحه فلزی بیرونی فولادی قرار دارد .

در مرکز ، هسته عایق ضخیم ، که معمولاً از پلی استایرن منبسط ، پلی ایزوسیانورات یا پشم معدنی ساخته می شود ، در برابر شرایط شدید گرم یا سرد محافظت می کند.

قدرت ، دوام و قابلیت انعطاف پذیری ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها از لحاظ ساختاری نسبت به قاب های چوبی سنتی برتری دارند و به لطف سیستم سه لایه محکم و بادوام با هسته عایق ضخیم و صفحات نازک فولادی ، دوام بیشتری دارند و در معرض جابجایی هستند.

صفحات عایق را می توان با موفقیت با سایر مصالح ساختمانی مانند آجر ، بلوک ، سنگ ، کاشی ، تخته سنگ ، چوب ، فولاد و شیشه ترکیب کرد.

جدا از سازگاری با سایر اشکال ساخت ، ساندویچ پانل بسیار متنوع است و کاربردهای خلاقانه تری نسبت به مصالح ساختمانی معمولی ارائه می دهد.

مشخصاتی که کارشناسان کبیر پانل در خلاصه طراحی خود آورده اند ، می توانند اطمینان داشته باشند که سیستم آزمایش شده و اثبات شده گسترده صفحه را در بازار انتخاب کرده اند.

کلیه پرسش ها توسط پرسنل باتجربه  کبیر پانل انجام خواهد شد که خدمات سریع و حرفه ای را به شما ارائه می دهند.

نصب سریع ساندویچ پانل

سیستم  های ساندویچ پانل سقفی سه لایه قوی و بادوام است ، اما همچنین سبک است ، به این معنی که باعث می شود وزن قابل توجهی در ساختار اعمال شده صرفه جویی شود و حمل و نصب آن در محل راحت تر است.

وزن کم ساندویچ پانل

وزن کم ساندویچ پانل در نصب کارآمد و سریع سیستم – صرف نظر از کاربرد نهایی ، دیوارهای داخلی و خارجی ، کفها و سطح سقف – از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که باعث صرفه جویی قابل توجه در زمان پروژه و هزینه های کار می شود.

"<yoastmark

هزینه های ساختمان و بهره وری انرژی

ساختمانهایی که با پانلهای عایق ساندویچ ساخته شده اند تقریباً 50٪ از انرژی کمتری نسبت به گزینه های قاب بندی سنتی ساختمان برخوردار هستند. علاوه بر این ، مقادیر U معادل با دیواره های نازک تری بدست می آید که می تواند باعث کاهش بیشتر مصرف مواد ، نیروی انسانی و هزینه ها شود.

مطالب پیشنهادی  ساندویچ پانل اتاق تمیز چیست

بررسی پلی استایرن مورد استفاده در  سیستم های ساندویچ پانل

طی چند سال گذشته ، پلی استایرن مورد انتقاد محیط بانان قرار گرفته است. با این حال ، کسانی که جنبه زیست محیطی و پایداری پلی استایرن را زیر سوال می برند حقایق را اشتباه گرفته اند. در واقع پلی استایرن از مزایای بسیاری برخوردار است ، از جمله مواردی که بر محیط  زیست تأثیر مثبت  می گذارد.

در اینجا تنها به سه مورد از مزایای پلی استایرن میپردازیم:

پلی استایرن
پلی استایرن
  • عملکرد پایدار و هوشمند

برخلاف آنچه بسیاری از فعالان محیط زیست می گویند ، پلی استایرن منبسط شده بسیار پایدار است.

هنگام تولید ، فقط 2٪ از EPS پلی استایرن است – بقیه هوا است. پلی استایرن همچنین ماده ای کاملاً متنوع است و از لحاظ شکل و رنگی که پلی استایرن در آن موجود است از همه مواد دیگر برتری دارد.

این ماده همچنین برای محافظت از اشیا sensitive و محصولات حساس یا شکستنی در هنگام حمل و ذخیره سازی ایده آل است.

پلی استایرن منبسط شده (EPS) ساخته شده توسط گروه کبیر پانل به سرعت توسط مواد مشخص شده “فاکتورهای مقدار” به عنوان ماده عایق انتخابی شناخته می شود. این امر عمدتا در نتیجه دانش فنی ما حاصل می شود که با سالها تجربه در صنعت ساختمان و ساختمان پشتیبانی می شود.

  • بی خطربودن پلی استایرن

از محصولات پلی استایرن اغلب برای ذخیره محصولات غذایی استفاده می شود زیرا مواد غذایی را از باکتری و رطوبت محافظت می کند.

این تضمین می کند کیفیت غذا حفظ می شود.

ماندگاری محصول افزایش یافته و از شیوع بیماری جلوگیری می کند. تماس با محصولات غذایی بی خطر است زیرا ماده سمی نیست.

این به دلیل این واقعیت است که پلی استایرن مونومر از آن ساخته شده است ، استایرن یک محصول طبیعی است که می توان آن را در مواد غذایی مختلف از لوبیا و توت فرنگی گرفته تا شراب و دانه های قهوه یافت.

بنابراین مطالب ذکر شده، محصول پلی استایرن قادر به تماس با غذا است و هیچ پیامد منفی ندارد.

  • سازگاری با محیط زیست

وزن کم پلی استایرن منجر به کاهش مصرف سوخت هنگام حمل کالاهای پلی استایرن می شود. بنابراین ، این اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد. از مزایای زیست محیطی پلی استایرن نیز می توان به این واقعیت اشاره کرد که به دلیل عدم استفاده از کلروفلوئوروکربن ها (CFC) در فرآیند تولید پلی استایرن ، به ازن آسیب نمی رساند.

مطالب پیشنهادی  آموزش نصب ساندویچ پانل

تفاوت استایرن و پلی استایرن چیست؟

در حالی که کاربردهای استایرن و پلی استایرن تا حدودی مشابه است ، این دو ترکیب شیمیایی و خصوصیات مختلفی دارند که مورد بررسی قرار میگیرند.

استایرن

استایرن ، همچنین به عنوان اتیلن بنزن یا وینیل بنزن شناخته می شود ، یک ترکیب آلی و مشتق بنزن است.

این یک مایع روغنی بی رنگ است که به طور گسترده ای برای ساخت پلاستیک های پلی استایرن، فایبرگلاس ، لاستیک مصنوعی و لاتکس استفاده می شود.

در واقع پلی استایرن ، استایرنی است که با ایجاد تغییراتی شیمیایی، یک ترکیب پلاستیکی پایدار ایجاد کرده است.

در حالی که در برخی از میوه ها ، سبزیجات ، آجیل ها و گوشت ها به طور طبیعی وجود دارد ، استایرن مصنوعی به عنوان پایه شیمیایی پلی استایرن و سایر مشتقات تولید می شود. سپس استایرن پلیمریزه می شود تا به پلی استایرن تبدیل شود.

  • ترکیب شیمیایی استایرن تغییریافته هیچگونه عایق بندی و خاصیت کارآیی حرارتی ندارد.
  • سریع تبخیر می شود و به راحتی قابل اشتعال است.
  • بوی شیرین آن در غلظت زیاد بسیار ناخوشایند و تند می شود.

استایرن سمی ، تحریک کننده و برای سلامتی مضر است. برای مقایسه ، پلی استایرن پایدار از نظر شیمیایی خصوصیاتی را نشان می دهد که آن را برای عایق بندی حرارتی و بالشتک سازی ایده آل می کند ، در حالی که غیر سمی است و استفاده از آن بی خطر است.

پلی استایرن ساندویچ پانل

پلی استایرن (PS) پلاستیک و پلیمری بی اثر است که از مولکول های استایرن ذوب شده ساخته شده است. این یک پلیمر سخت ، شفاف و شیشه ای با کاربردهای گسترده برای انواع محصولات مصرفی و مصارف تجاری به نظر می رسد.

کف پلی استایرن یا پلی استایرن منبسط شده (EPS) از دانه های پلی استایرن منبسط شده ساخته شده است.

این ماده حاوی بیش از 95٪ هوا است که از ویژگی های سبک آن نیز برخوردار است. از EPS به دلیل خاصیت عایق و بالشتک بسیار خوبی در موارد مختلف از ظروف غذا و بسته بندی محافظ گرفته تا عایق ساندویچ پانل استفاده می شود.

EPS غیر سمی و ایمن برای تماس مستقیم با غذاها و نوشیدنی ها به عنوان یک گزینه تمیز ، تازه و مقرون به صرفه برای بسته بندی و حمل و نقل تأیید شده است.

این به اشتباه با پلی استایرن (پلی استایرن) مرتبط است ، که به نام تجاری پلی استایرن اکسترود شده (XPS) با نام تجاری ایالات متحده اشاره دارد.

مطالب پیشنهادی  بهترین ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل در روند ساخت یک روش کارآمد برای بهبود کل پروژه ساخت و ساز ، از برآورد دقیق هزینه ها و به حداقل رساندن استفاده از نیروی کار و ابزارهای تخصصی تا ساخت بسیار سریعتر و دستیابی به عایق بندی و صرفه جویی در مصرف انرژی عالی است.

ساندویچ پانل یک گزینه عایق ساختمانی بسیار بادوام ، مستحکم و کم مصرف است.

3 عاملی که می توانند بر عملکرد عایق ساندویچ پانل  تأثیر بگذارند

موفقیت و عملکرد عایق حرارتی ساندویچ پانل  در محیط ساخته شده در درجه اول به پارامترهای مواد سازنده و مشخصات عایق آنها و همچنین عوامل زیر بستگی دارد.

سهولت نصب ساندویچ پانل

عملکرد نهایی سیستم های ساندویچ پانل عایق بستگی به این دارد که سازندگان به طور موثر این پانل ها را برای به حداکثر رساندن خواص عایق حرارتی نصب کنند.

پانل بندی باید به درستی و بدون شکاف قابل مشاهده بین پانل های مجاور انجام شود.

این کار برای جلوگیری از عبور هوا از شکاف ها و به حداقل رساندن هرگونه انتقال گرما انجام می شود.

سیستم های ساندویچ پانل پلی استایرن

برای ساخت آسان تر و مقرون به صرفه بودن ، انتخاب یک ماده عایق بسیار سبک و سبک نیز بسیار مهم است.سیستم های پلی استایرن منبسط شده (EPS) به دلیل نصب و نصب راحت ، گزینه ای عالی برای ساندویچ پانل است.

بی ثباتی مصالح  سنتی

مصالح عایق در طول عمر ساختمان تا حدودی از تغییرات بی تأثیر نیستند. خطرات رایجی که قبل از نصب در نظر گرفته شده اند شامل جمع شدن مواد ، نشست و تراکم آنها در دوره های طولانی مدت است.

سازندگان باید خطرات مادی و هزینه های بعدی  را که می تواند بر عملکرد عایق در آینده تأثیر منفی بگذارد ، پیش بینی کنند.

ساندویچ پانل های EPS

با انتخاب مناسب ترین ماده عایق برای ساختمان و با نصب دقیق می توان برخی از این کاستی ها را برطرف کرد.

پس از نصب صحیح ، سیستم های ساندویچ پانل  EPS ویژگی های عایق خود را برای عمر ساختمان حفظ می کنند.

مقاومت ساندویچ پانل در برابر عناصر محیطی

عامل دیگری که می تواند بر کارایی سیستم های عایق ساندویچ پانل در ساختمان تأثیر بگذارد ، مقاومت در برابر خطرات طبیعی ، آب ، رطوبت و آتش است. اگر رطوبت یا آتش سوزی نشان دهنده خطرات زیادی برای ساختمان باشد ، با توجه به شرایط ، نصب عایق مقاومتی مناسب ضروری است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

[kkratings]

جدیدترین مقالات

ارتباط با دفتر فروش :

جستجو در مقالات