ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری یکی از انواع پنل می باشد که از سه ماده (یا بعضاً بیشتر) تشکیل شده و به هم چسبیده ان. این ماده دارای یک هسته با چگالی کم، و یک لایه پوست نازک متصل به هر طرف است. هر ساختار ساخته شده از سه لایه است. مقاومت و سبک بودن این فناوری باعث محبوبیت و گسترش آن می شود. در مشاغلی که به ترکیبی از استحکام بالا و وزن کم نیاز دارند کاربرد دارد. ساندویچ پانل ها نمونه ای از کامپوزیت ساختاری هستند. آن ها به اشکال مختلف وجود دارد. پانل های پیش ساخته، کاست نامیده می شوند. با کبیر پانل همراه باشید

ساندویچ پانل چیست؟

امروزه ساندویچ پانل سهم بزرگی را در مصالح ساختمانی به دست آورده اند. این محصولات به صورت پیش ساخته تولید می شود. در مکان هایی که وزن سازه ای کم همراه با مقاومت بالا نیاز است، بسیار پرکاربرد می باشد. پیش ساخته بودن آن ها از سه لایه تشکیل می شوند. یک لایه سبک در بین دو ورقه، شکل و ساختار اصلی تشکیل دهنده آن ها است. ساندویچ پانل جایگزینی برای مصالحی همچون سیمان و آجر است. بیشتر در کارخانجات برای افزایش ایمنی و حفظ جان افراد از آن استفاده می کنند. چرا که خاصیت ضد حریق دارد و ایمنی را بالا می برد. البته به جز ویژگی عایق بودن، مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن می پردازیم. این نوع پانل را می توان در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار داد.

ساندویچ پانل چیست

ساختار پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری تولید شده دارای ویژگی های بسیاری هستند؛ از جمله اینکه آنها باعث پوشش سقف و دیوار یک سازه می شوند. همچنین ساندویچ پنل های دیواری از لایه هایی تشکیل شده اند که آنها را در برابر عوامل بیرونی یا داخلی مقاوم می کند. این پانل به دلیل وزن بیار پایینی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. و در عین سبکی بسیار مقاوم نیز می باشد.

دولایه ورق بیرونی هسته:

جنس این لایه ها اغلب از جنس آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه تشکیل شده است. ورق های فلزی هسته را در بین خود نگه داشته و باعث زیبایی و قشنگی ظاهر پنل می شوند. این ورق ها در کنار زیبایی، از استحکام و طرح و رنگ های مختلفی نیز برخوردار هستند. که سبب شده در لایه های بیرونی از آن بهره ببرند. ورق های ظاهری که روی پانل قرار می گیرند، قابلیت رنگ پذیری دارند. و کیفیت آنها به گونه ای است که بتواند در مقابل شرایط مختلف آب و هوا مقاومت کرده و دچار زنگ زدگی در برابر نور خورشید نشده و یا در مواجه با ضربات خرد نشوند

یک پوشش عایق هسته:

علت عایق بودن پنل ها در برابر هوای سرد و گرم، رطوبت و … وجود هسته میانی آن است. جنس این هسته عایق از فومپلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ ،پلی اورتان و xps است. این مواد که دارای ویژگی های مختلفی هستند در ساخت این نوع پانل بسیار تاصیرگذار هستند. چرا که این قسمت میانی پانل است که موجب افزایش ایمنی و خاصیت عایق شدن پانل می گردد. همچنین در برابر عدم انتار شعله های آتش نیز نقش بسزایی دارند

انواع ساندویچ پانل دیواری

انواع پانل دیواری شامل نوع ساده، دیواری طرح دار و دیواری پیچ مخفی می شود. 

تفاوت انواع ساندویچ پانل های ذکر شده، در ساختار و طرح آن ها است. اما در مجموع همه آن ها از کیفیت و زیبایی بسیار خوبی برخوردار هستند. که شما می توانید متناسب با نیاز و نوع سازه خود از آن ها بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از خرید آن ها با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. تا با انتخابی مناسب از ایمنی بالای سازه خود اطمینان حاصل نمایید. حال برای آشنایی بیشتر با انواع پانل های دیواری هر کدام را شرح می دهیم

ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پانل سردخانه

پانل ها نسبت به دما و رطوبت عایق است. که این مزیت این سازه های پیش ساخته را گزینه مناسب برای استفاده در سردخانه ها می کند.ا کثرا در سرد خانه ها از ساندویچ های پیش ساخته استفاده می شود. توصیه می شود از پانل هایی که ضخامت بیشتر و درجه آتش (R) بالاتری دارند استفاده کنید.

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

مزیت های استفاده از این نوع پانل را می توان عایق صوتی بودن آن دانست. این محصول در نماهای خارجی ساختمان ها نیز کاربرد دارد. زمان نصب پانل های دیواری برای نما، نسبت به ساخت دیگر نماها کمتر است.

ساندویچ پانل دیواری ساده

ساندویچ پانل دیواری ساده

پانل های دیواری مدل ساده،همان طور که از اسمش پیداست عاری از هرگونه طرح خاصی است. ممکن است به درخواست مشتری با کرکره های ریز، سینوسی ریز و درشت یا ساده سفارش داده شود. این مدل جزو پانل های معمولی حساب می شود.

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

به دلیل مخفی بودن پیچ ها هنگام نصب، به پانل دیواری پیچ مخفی شناخته می شود. لبه های بالای آن به نوعی طراحی شده اند که ابتدا پانل به سازه با پیچ بسته می شود. سپس لبه پانل بعدی روی آن قرار می گیرد تا پیچ ها مخفی بمانند. این ویژگی موجب زیبا شدن این مدل نیز می شود. در قسمت هایی که می خواهند مانع از نفوذ باد و آب شوند از این مدل استفاده می شود. همچنین سازه هایی که علاوه بر ایمنی و استحکام، ظرافت ظاهری نیز در آن اهمیت دارد.

ساندویچ پانل های سقفی

ساندویچ پانل های سقفی

از این نوع پانل در صنعت ساختمان برای مصارف مختلفی استفاده می شود. از پانل های سقف گرفته تا پانل های کف تا دیوارهایی که خود ساختمان را تشکیل می دهند. ساندویچ پانل سقفی به عنوان عناصر ساختمانی مدرن، سبک و بادوام، از پانل برای پوشش سقف و دیوارهای خارجی ساختمان و همچنین دستیابی به دیوارهای داخلی عایق بندی شده و سردخانه ها استفاده می شود. این نوع پانل به دلیل پوشش دهی بسیار مناسب در بسیاری از کارخانجات و سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد

ساندویچ پانل دیواری پلی یورتان

ساندویچ پانل دیواری پلی اورتان چیست؟

فوم عایق پلی اورتان از مواد مختلف به همراه کاتالیزور تشکیل شده است. این فوم به نسبت دیگر فوم ها عایق دارای قدرتمند بیشتری است. ساندویچ پانل پلی اورتان به دو گروه  PIR و PUR تقسیم می شود. دسته اول از ترکیب پلی یورتان و ایزوسیانات نورات تشکیل شده. و دسته دوم که همان PUR است از ترکیب ایزوسانات و پلی یول ساخته شده است. در مجموعه هردو این پانل ها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند. که می توانند علاوه بر افزایش استحکام و مقاومت سازه، موجب زیبایی آن نیز گردند. نصب و حمل این پانل نیز به راحتی قابل انجام می باشد.

مزایای ساندویچ پانل پلی اورتان:

مصرف پایین انرژی

مقاوم در برابر آب و آتش

عدم بیدزدگی

دوام و عمر بالا

ضد آب بودن

وزن بسیار پایین

ساندویچ پانل دیواری با پشم سنگ و پشم شیشه

این نوع پانل با توجه به عایق به کار رفته در ساختار آن به پانل پشم شیشه و پشم سنگ تقسیم می کنند. این دو مدل در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. استفده از این نوع عایق به عنوان فوم میانی پانل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

ساندویچ پانل پشم شیشه

از انواع پانل های ساندویچی می باشد که دلیل این نامگذاری جنس لایه میانی آن می باشد. در عین سبکی این محصول نرم نیز می باشد. قسمت های مختلف ساختمان در میزان هدر رفت انرژی تاثیر بیشتری دارند. این میزان هدر رفت در سقف بیشتر است. از این رو استفاده از ساندویچ پانل های پشم شیشه که پرکاربردترین عایق های حرارتی است پیشنهاد می شود.

ساندویچ پانل پشم شیشه
ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پنل پشم سنگ

عایق حرارتی ، مقاوم در برابر آتش، انعکاس صوتی بهتر و دوام بیشتری را فراهم می کند. این ویژگی ها، راحتی و ایمنی را برای ساختمان هایی که دارای ساندویچ پانل پشم سنگ می باشند، تضمین می کند. اتصالات هسته پشم سنگ در ساندویچ پانل دیواری باعث افزایش نفوذپذیری شده. و در نتیجه نیاز به استفاده از درز گیری اضافی و غیر ضروری ندارد. همچنین موجب کاهش هزینه نصب ساندویچ پانل ها می شود.

انواع پانل

پلی استایرن، فوم EPS، پلی اورتان PU، پشم معدنی Rockwoll، پلی سی سیانورات PIR از انواع پانل ها هستند. این پانل دارای مزیت ای مختلفی می باشند که هر کدام در بخشی دارای کاربرد هستند. اما در مجموع دارای ویژگی های اصلی یکسان همچون استحکام مناسب، ایمنی بالا و طراح های زیبا می باشند.

پانل های بیوپلیمر چاپ سه بعدی

با توجه به توانایی چاپگرهای سه بعدی در ساخت ساندویچ پانل پیچیده، اخیراً در این زمینه تحقیقاتی در زمینه جذب انرژی، فیبر طبیعی، با الیاف مصنوعی مداوم، و برای لرزش رونق یافته است. نوید این فناوری این است که پیچیدگی های هندسی جدید در ساندویچ پانل ها با سایر مراحل ساخت امکان پذیر نیست.

ACP

پانل های کامپوزیت آلومینیوم، هستند که از دو ورق آلومینیوم با روکش کویل نازک تشکیل شده و به یک هسته غیر آلومینیومی متصل شده اند. ACP اغلب برای روکش خارجی یا نمای ساختمان، عایق بندی و علامت گذاری استفاده می شود.

SIP

پانل های عایق بندی شده یا پانل های عایق ساختاری (که معمولاً SIP نامیده می شوند) پانل هایی هستند که به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شوند.

ساندویچ پانل دیواری پلی استایرن

از رایج ترین ساندویچ پنل دیواری، پلی استایرن می باشد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع پانل، قیمت ارزان تر آن نسبت به پلی اورتان و پشم سنگ می باشد. پلی استایرن، به راحتی تحت حرارت و گرما نرم شده .در نتیجه قابلیت تولید ساندویچ پانل پلی استایرن در اشکال گوناگون و تا صخامت چند میلیمتر  باعث توسعه  این پنل شده است. همچنین پلی استایرن یک عایق برودتی بسیار خوبی بوده و به عنوان پوشش دیواری مناسب در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

ساندویچ پانل دیواری

مزایا وکاربردساندویچ پانل پلی استایرن

معایب ساندویچ پانل پلی استایرن

انواع پوشش در ساندویچ پانل دیواری

PVC

ورقه گالوانیزه

ورقه آلوزینک

MDF

فویل آلومینیومی

فایبرگلاس

نایلون

کاربرد روکش های پرکاربرد ساندویچ پانل دیواری

به صورت کلی کاربرد و ویژگی های انواع روکش ها یکی است. استفاده از آن ها در پوشش دیوار است. اما به دلیل تنوع در تولید آن ها می توان از آن ها در قسمت های مختلف استفاده کرد. به همین دلیل هر روکش برای هر قسمت کارایی بیشتر و بهتری دارد. در ادامه ویژگی های هر روکش را شرح می دهیم.

روکش گالوانیزه

• دیوار سوله ها و کارگاه های صنعتی
• سیلو و انبار
• ساخت کانکس
• ساختمان های عمومی
• بهترین انتخاب در بین پانل های با قیمت پایین

روکش آلومینیوم

• دیوارهای مناطق خشک
• انعطاف پذیری بالا
• دیوار با هزینه ی پایین
• مناسب برای دیوار های داخلی
• غیر قابل شستشو، چرا که لکه های آب بر روی آن باقی می ماند

روکش آلوزینک

• مقاوم در برابر مواد شیمیایی (در دیوار انبار مواد شیمیایی به کار می آید)
• اتاق تمیز
• سردخانه
• ساختمان پیش ساخته
• دارای گارانتی از طرف شرکت سازنده

روکش پلی کربنات

• به صورت شیشه ای
• به دلیل شفاف بودن مناسب برای مکان هایی که نیاز به ورود نور زیاد است.
• بهترین پانل برای گلخانه ها

روکش فایبرگلاس

• دیوار جدا کننده
• نمای ساختمان های اداری و تجاری • بسیار زیبا و شیک
• ساختمان پیش ساخته

روکش پیچ مخفی

• نمای ساختمان
• زیبایی
• سازه های پیش ساخته

فوم XPS چیست؟

 

فوم XPS یکی از پرکاربردترین فوم ها در ساندویچ پانل دیواری است که در واقع از پلی استایرن تشکل شده است. این فوم دارای ویژگی های متنوعی است که بسیار مورد توجه ساختمان سازان قرار گرفته است. همچنین به دلیل این که فاقد گازهای مضر برای محیط زیست است، به آن فوم سبز نیز می گویند.

همان طور که اشاره شد، در فرآِیند تولید فوم XPS، از روش شکل دهی استفاده می شود. به این روش EXTRUSION (اکستروژن) می گویند. این عمل که یک روش شکل دهی حجمی است، موجب کاهش ضخامت و سطح مواد می شود. برای تولید ماده اکسترود شده، آن را داخل غالب مورد نظر می ریزند، پس از فشرده شدن، ماده ما به اندازه غالب مدنظر تولید می شود

ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری

کاربرد های فوم XPS

– به عنوان فوم در ساندویچ پانل ها
– به عنوان عایق در دیوارهای خارجی، کف ساختمان و دیوار دوجداره
– به عنوان بلوک در سقف های تیرچه بلوک مورد استفاده قرار می گیرد.
– در سیستم موتورخانه برای تهویه هوا
– در سازه های فلزی
– به دلیل جذب کم رطوبت و عایق حرارتی بودن، در سردخانه ها و یخچال ها استفاده می شود.
– به عنوان قالب در سقف های کامپوزیت

مشخصات فنی

ضخامت پانل های دیواری بین 0.5 الی 0.7 میلی متر می باشد. عرض ثابت این ساندویچ پانل ها 1.15 است، و عرض مفید آن به 1.13 سانتی متر می رسد. همان طور که اشاره کردیم در قسمت عیق این پانل ها از فوم های مختلفی استفاده می شود. در فوم  پلی اورتان چگالی آن 40 (۲±) متر مکعب می باشد.

مزایای ساندویچ پانل دیواری

همان طور که پیش تر اشاره کردیم استفاده از ساندویچ پانل ها بسیار زیاد شده است. اما این تمایل و علاقه متخصصان برای استفاده از آن ها ویژگی های مختلف در آن ها است. به همین دلیل و وجود مزیت های متنوع سبب شده تا از این نوع سازه های پیش ساخته استفاده شود. امروزه به همین دلیل اکثر کارشناسان و مهندسان استفاده از این نوع سازه را به جای استفاده از مصالح سنتی پیشنهاد داده اند. در اینجا قصد داریم مزایای ساندویچ پانل را برای شما شرح دهیم.

سبک بودن

دلیل وزن پایین ساندویچ پانل، استفاده از مواد با وزن پایین در آن است. به دلیل تمرکز مهندسان بر روی ساخت سازه های با وزن پایین، از ساندویچ پانل بسیار استفاده می کنند. همین طور استفاده از مواد سبک موجب می شود که محصول نهایی از ضخامت کم تری نیز برخوردار باشد. این ضخامت کم موجب استفاده ی حداکثری از فضای موجود می شود. ضمن اینکه این سبک بودن ما را در حمل و نصب آن بسیار کمک می کند. ضمن اینکه این شرایط زمان پیشرفت پروژه را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل این ویژگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مقاومت بالا

این مواد در مقایسه با مصالح سنتی بسیار با دوام هستند. چرا که مصالحی که در گذشته استفاده می شد همچون چوب، علاوه بر پوسیدگی، مقاومت خیلی بالایی نیز نداشتند. همچنین مقاومت و دوام ساندویچ پانل در برابر زلزله نیز بالا است. حتی مانند دیوارهای بتنی در برابر زلزله دچار ترک خوردگی نمی شوند. علی رغم وزن پایین در برابر عوامل جوی مقاومت بالایی دارند. مانع از رشد قارچ و باکتری نیز می شوند که این ویژگی بهداشتی بودن آن را نشان می دهد. ضمن این که در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم هستند.

عایق

امروزه استفاده درست و بهینه از ذخایر انرژی بسیار با اهمیت است. به همین دلیل ساندویچ پانل ها دارای عایق حرارتی بسیار بالایی هستند. این عایق بودن علاوه بر حفظ انرژی موجب افزایش امنیت نیز می شود. در صورت هرگونه حادثه ی ناگوار مانند آتش سوزی مانع از آتش گرفتن تمام سوله یا سازه مورد نظر می شود. و از انتشار شعله های آتش به بخش های دیگر جلوگیری می کند. این ویژگی یکی از دلایلی مهم استفاده پرشمار از ساندویچ پانل ها در سوله های کارخانجات است. جلوگیری از نفوذ آب و عایق رطوبتی از دیگر مزایای آن است.

سازگار با محیط زیست

در سازه هایی که ساخته می شود، سازگاری با محیط زیست بسیار با اهمیت است. ساندویچ پانل ها به دلیل سازگاری با شرایط مختلف اقلیمی، دوست دار محیط زیست است. در صورت خرابی یا هر گونه مشکلی بدون خرابی و کنده کاری قابل تعمیر است. همچنین قابلیت شستشو نیز دارند. با توجه به این ویژگی این سازه بسیار مورد توجه فعالان و دوستداران محیط زیست نیز واقع شده است. تا علاوه بر زیبایی، کیفیت و ایمنی، از لحاظ بهداشتی نیز مناسب باشد.

مقرون به صرفه بودن

به دلیل وزن پایین ساندویچ پانل ها، به زیر سازی کمتری احتیاج دارند. استفاده از مصالح کم تر نیز موجب کاهش هزینه ها می شود. همچنین با توجه به مزیت های این سازه و قیمت آن در مقایسه با مصالح سنتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. من اینکه شما سازه ای را خواهید داشت که علاوه بر قیمت مناسب، از ایمنی بالاتر، استحکام و مقاومت بالا، تنوع طرح و رنگ، عایق و… نیز بهره مند است. همین امر باعث می شود از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشند.

سهولت حمل و نقل

به دلیل نوع ساخت به راحت قابل جا به جایی است. همچنین عدم نیاز به نصاب ماهر، سرعت اجرای آن را افزایش می دهد. البته عدم نیاز به نصاب تخصصی موجب کاهش هزینه ها نیز می شود. ضمن اینکه حمل و نقل راحت آن سبب می شود تا برای مسافت های طولانی نیز از این نوع پانل استفاده شود. که موجب تبدیل شدن به یکی از مهم ترین ویژگی ها در این زمینه می گردد.

مقایسه ساندویچ پانل دیواری و سقفی

تنوع رنگ و طرح در پانل دیواری بیشتر از پانل سقفی است. مشخصات هر کدام از این دو نوع از قبیل نوع ورق، طول و عرض، عایق به کار رفته و دیگر موارد قابل محاسبه است. پانل دیواری بای پوشش دیوارها استفاده می شود. اما پانل سقفی به دلیل مقاومت بالا و نوع آن بیشتر در سقف استفاده می شود. ساختار هردو پانل به صور ساندویچ، یعنی دو لایه در اطراف و عایق در وسط است. برای ساخت هر دو پانل از پلی اورتان که در برابر حرارت مقاوم است استفاده می شود. هر دو پانل سبک و در برابر آتش سوزی مقاوم هستند.

در مجموع بسته به استفاده از پانل در سقف یا برای پوشش دیوار، با محاسبه ی ضخامت مورد نیاز، ساندویچ پانل مورد استفاده را انتخاب می کنیم

ساندویچ پانل دیواری
ساندویچ پانل دیواری

مقایسه ی ساندویچ پانل با مصالح سنتی

همان طور که اشاره کردیم، طریقه ی نصب ساندویچ پانل نیاز به تخصص خاصی ندارد. به همین دلیلی روش های مختلفی برای نصب آن وجود دارد. از همین رو شما را با دو روش نصب آشنا می کنیم.

روش اول: استفاده کردن از نبشی های آهنی می باشد. در قسمت دیوار با قرار دادن نبشی 90 درجه یک قاب تشکیل می دهیم. پانل ها درون این قاب ها قرار می گیرند. برای درزبندی فاصله های ایجاد شده می تواند از چسب مخصوص درزبندی استفاده کرد. این روش بای ساخت کانکس و کاروان ها کاربرد دارد.

روش دوم: استفاده کردن از پانل پیچ مخفی است. این پانل برای سازه های مستحکم کاربرد دارد. چرا که به دلیل وجود ستون فلزی می توان پانل را به آن پیچ کرد. برای مخفی شدن پیچ ها نیز پانل بعدی روی پیچ قرار می گیرند. این کار مقاومت دیوارهای سازه را نیز افزایش می دهد

اجرای ساندویچ پانل دیواری

همان طور که اشاره کردیم، طریقه ی اجرای ساندویچ پانل نیاز به تخصص خاصی ندارد. به همین دلیلی روش های مختلفی برای نصب آن وجود دارد. از همین رو شما را با دو روش نصب و اجرا آشنا می کنیم.

روش اول: استفاده کردن از نبشی های آهنی می باشد. در قسمت دیوار با قرار دادن نبشی 90 درجه یک قاب تشکیل می دهیم. پانل ها درون این قاب ها قرار می گیرند. برای درزبندی فاصله های ایجاد شده می تواند از چسب مخصوص درزبندی استفاده کرد. این روش بای ساخت کانکس و کاروان ها کاربرد دارد.

روش دوم: استفاده کردن از پانل پیچ مخفی است. این پانل برای سازه های مستحکم کاربرد دارد. چرا که به دلیل وجود ستون فلزی می توان پانل را به آن پیچ کرد. برای مخفی شدن پیچ ها نیز پانل بعدی روی پیچ قرار می گیرند. این کار مقاومت دیوارهای سازه را نیز افزایش می دهد

راه های افزایش طول عمر ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل ها در صورتی که توسط نصاب حرفه ای نصب شوند طول عمر بسیار بالایی خواهند داشت. درزبندی درست و آبندی تاثیر بسازایی در افزایش طول عمر ساندویچ پانل ها دارد. بهتر است به صورت دوره ای تمام درز ها و اتصالات چک شوند و در صورت نیاز، تعمیر شوند.

دور بودن پانل ها از مواد اسیدی و حلال هم الزامی می باشد. در صورتی که پانل ها در معرض این مواد باشند به سرعت خورده می شوند و کیفیت خود را از دست می دهند. همچنین دمای خیلی زیاد هم برای ساندویچ پانل ها مضر می باشد و باید از دمای خیلی زیاد دور باشند.

قسمت هایی از پانل که بر اثر ضربه یا پوسیدگی دچار رنگ پریدگی می شوند را باید به سرعت با ضد زنگ و رنگ پوشانده شوند تا پوسیدگی به سایر قسمت های پنل سرایت نکند.

در مجموع نگهداری از ساندویج پانل های کبیر پانل با توجه به کیفیت بالایی که دارند زحمت زیادی ندارد و شما با خرید محصولات کبیر پانل به جمع  مشتریان راضی ما خواهید پیوست

راه های افزایش طول عمر ساندویچ پانل ها

قیمت ساندویچ پانل دیواری

همان طور که اشاره شد، ساندویچ پانل ها تنوع بسیاری دارند. در طرح ها و رنگ های مختلف، همچنین انواع گوناگونی که می توانید بر اساس نیازتان سفارش دهید. به همین منظور، برای کسب اطلاع بیشتر در این مورد می توانید با ما در ارتباط باشید. تا مشاوران متخصص ما در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشند.

انواع عایق های ساندویچ پانل

پنل‌های ایزوکینتیک

این نوع ساندویچ پانل شامل لایه میانی با قابلیت جذب صدا و عایق حرارتی بالا می باشد. این لایه معمولاً از پنبه مخلوط با سیلیس ساخته می شود. پانل های ایزوکنتیک صداهای مزاحم را به خوبی جذب می کنند و از گرمای خارجی و ورودی جلوگیری می کنند

پنل‌های فوم پلی‌اورتان

این نوع ساندویچ پانل دارای هسته فوم پلی یورتان با چگالی کم است. این مواد عایق حرارتی و صوتی بوده و در ضخامت ها و تراکم های مختلف موجود می باشند. این پانل ها انتقال گرما و صدا را کاهش می دهند

پنل‌های فایبرگلاس

پنل های فایبرگلاس دارای هسته ای از الیاف شیشه هستند. این مواد در برابر آب، آتش و ضربه مقاوم هستند. همچنین عایق حرارتی خوبی دارند و از جذب صدا جلوگیری می کنند

پنل‌های سفیدارد

پنل‌های Sefiard از یک هسته متراکم از مواد عایق حرارتی مانند پلی استایرن یا پلی اورتان ساخته شده‌اند. این پانل ها عمدتاً برای عایق کاری حرارتی در ساختمان ها استفاده می شوند

پنل‌های سنگین

این نوع ساندویچ پانل دارای هسته ای از بتن یا مواد سنگین است. این پنل ها دارای جذب صدا و عایق حرارتی بسیار پایینی هستند. به عنوان مثال از پانل های سنگین معمولاً در ساخت ساختمان های صنعتی یا سدها استفاده می شود

سوالات متداول :

هر ماده عایق برای دمای خاصی مناسب است و کاربردی است. تراکم 40 XPS یا عایق تراکمی پلی یورتان عایق عالی از 40- درجه تا 60 درجه مثبت را فراهم می کند، اما هر دما ضخامت خاص خود را می طلبد. عایق پلی یورتان یک ماده عایق مناسب برای دماهای منفی 20 درجه تا بالای 40 درجه در ضخامت های مختلف و عایق پشم سنگ کاملا واکنش پذیر و مقاوم در برابر آتش از منفی 10 درجه تا مثبت 300 درجه است.

ساندویچ پانل های دیواری و سقفی مقاومتی در برابر سایش و عمر طولانی در برابر شرایط آب و هوایی و عمر حداقل 30 تا 50 سال را دارند.

پانل ها به طور خودکار در لبه های فاق و زبانه (نر و ماده) در امتداد امواج ورق آب بندی و از گرما و انرژی عایق می شوند اما در گلخانه ها فوم تزریقی کپسولی و جاهایی که عایق کاری بسیار مهم است از بتونه آب بندی استفاده کنید.

برای ساندویچ پانل دیواری مشخص شده (116 سانتی متر اولیه و 114 سانتی متر قابل استفاده)، اما برای پانل های سقفی، عرض 125 سانتی متر، عرض اولیه 107 سانتی متر و عرض کار قابل استفاده 97 سانتی متر و 10 سانتی متر است. موضوع سقف به دلیل همپوشانی بسیار مهم است.

5 پاسخ

  1. ساندویچ پانل دیواری تولیدی کبیر پانل در مقایسه با ساندویچ پانل دیواری ماموت از کیفیت بالاتری برخوردار است.

  2. مطالب سایت عالی و تخصصی اند، ممنون که انقدر کامل به توضیح محصول ساندویچ پانل دیواری پرداخته اید.

  3. این محصول از کیفیت بالایی برخور دار است به تمامی دوستان توصیه می نمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *