نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

فهرست مطالب

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل:شما با دانستن نکات مهم در خرید ساندویچ پانل می توانید خیلی راحت مناسب ترین ساندویچ پانل را انتخاب نمایید. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی مفید که در انتخاب ساندویچ پانل می تواند به شما  کمک شایانی نماید را عرض نماییم. 

 

ساندویچ پانل چیست؟

نوعی مصالح ساختمانی پیش ساخته امروزی، ساندویچ پانل می‌باشد. این پانل یک متریال متشکل از دو لایه سفت و سخت بوده که هر دو طرف آن لایه‌ها به یک هسته سبک وزن متصل می‌شود. ساندویچ پانل به عنوان پانل‌های کامپوزیت یا پانل‌های عایق‌بندی ساختاری نیز شناخته می‌شود. یکی از مزایای ساندویچ پانل، وزن پایین آن می‌باشد که همین موضوع، جابه‌جایی آن را بسیار ساده کرده است؛ درست است که این پانل از وزن بسیار پایینی برخوردار است ولی با این حال از استحکام بالایی نیز برخوردار بوده و می‌توان از آن در ساخت دیوارها یا سقف‌ها استفاده کرد.نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

لایه میانی صفحات ساندویچ پانل از یک ماده عایق و سبک وزن ساخته شده است که دو طرف این لایه را ورق‌های فلزی از جنس ورق گالوانیزه یا آلومینیوم پیش رنگ شده یا ورق رنگی یا ورق آلوزینک پیش رنگ شده پوشانده‌اند. جنس لایه میانی می‌تواند از موادی مانند پشم سنگ، پلی اورتان، XPS، پلی استایرن یا پشم شیشه باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا به نکات مهم در خرید ساندویچ پانل بپردازیم.

 

6 نکته مهم در انتخاب ساندویچ پانل که باید مورد توجه قرار گیرد:

  • مزایای استفاده از ساندویچ پانل در آن سازه بررسی شود.
  • ساندویچ پانل باید مناسب شرایط آب و هوایی آن پوشش باشد.
  • برای دریافت و نصب ساندویچ پانل به واحد پشتیبانی آن توجه شود.
  • تراز ارتفاعی ستون و دیوار با حساب کردن ضخامت سقف مورد بررسی قرار گیرد.
  •  استفاده از ساندویچ پانل برای نمای ساختمان به دلیل زیبایی و مناسب بودن ظاهر.
  •  برای استفاده از ساندویچ پانل با نصاب یا کارشناس مجرب ساندویچ پانل مشورت شود.
مطالب پیشنهادی  تفاوت کانکس دست دوم با نو

 

اجزا و نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

 

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

نوع ورق ساندویچ پانل 

 بهترین نوع ورق آن است که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم است. و طول عمر بالا و بازدهی بسیاری دارد. ورق آلوزینک است که تشکیل شده از آلومینیوم و روی می باشد.

ورق آلوزینک وارداتی می باشد، در درجه بعدی ورق گالوانیزه است، این ورق تشکیل شده از فولاد آهن است که در روی غوطه ور شده است. این ورق نیز در برابر شکستگی و زنگ زدگی مقاوم می باشد. آخرین نوع ورق که قصد معرفی آن را به شما داریم ورق آلومینیوم است که به صورت برگه هایی نازک هستند، که قابل انعطاف بالا و خم شدن است. از این ورق بیشتر به عنوان روکش استفاده می شود.

نوع فوم ساندویچ پانل 

با توجه به اینکه فوم هایی که برای ساندویچ پانل استفاده می شوند خاصیت عایق بودن دارند. بایستی به هنگام خرید ساندویچ پانل به صورت جدی مورد ارزیابی قرار گیرند. همانطور که می دانیم برای ساخت ساندویچ پانل از فوم هایی اعم از فوم پلی یورتان، پشم شیشه ،پشم سنگ و فوم XPS استفاده می‌شود. فوم پلی یورتان در بین فوم های نامبرده به عنوان بهترین عایق صوت و حرارت محسوب می‌شود و توسط کارشناسان و ساختمان سازان مورد تایید قرار گرفته است . از ویژگیهای منحصر به فرد این فوم می‌توان به ضد حریق بودن آن اشاره نمود. لذا ساندویچ پانل هایی که با این فوم تهیه شوند از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشند.

دستگاه تولید ساندویچ پانل

توجه کنید ساندویچ پانل ها زمانی مرغوب و با کیفیت هستند و می توان بهترین استفاده را از آن داشته باشیم. که دستگاه تولید کننده دارای استانداردهای جهانی باشد، اگر دستگاه تولید کننده نامرغوب و غیر استاندارد باشد، ساندویچ پانل هایی را که تولید می کند ممکن است عایق مناسبی نباشد. و یا عمر مفید کمتری داشته باشد. و همچنین می تواند در نصب دچار مشکل شود. بنابراین باید به نوع دستگاه از لحاظ دارا بودن استاندارد جهانی و مرغوب بودن توجه بسیاری داشت.

مطالب پیشنهادی  راهکارهای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل

 

روش و نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

شرکت تولید کننده ساندویچ پانل 

شرکت های معتبر و شناس همیشه در تلاش این هستند که جنس های مرغوب و استاندارد در اختیار مشتری قرار دهند. تا بر اعتبار مجموعه خود بیافزاید و مشتری را راضی نگه دارند. در نتیجه همیشه قیمت های ارزان برای خرید ملاک نمی باشد و ساندویچ پانل ها بنا به قیمتی که دارند دارای کیفیت های خوب و بد می باشند. پس اگر به دنبال جنس ارزان قیمت هستید نباید از آن انتظار مرغوبیت و  عمر مفید بالایی را داشته باشید.

تضمین

آخرین مورد در خرید و شاید اساسی ترین نکته در هنگام ارائه محصول به مشتری ضمانت است. لذا شرکت هایی که جلب رضایت مشتری برایشان اهمیت دارد، و خود نیز شرکتی معتبر هستند. مشتری مدار می باشند. و به جنس و تولید خود مطمئن می باشند. و به مشتری اطمینان خاطر می دهند، که مواد تولید شده ما هیچ عیب و نقصی ندارد. به همین جهت ضمانت به هنگام خرید پانل ساندویچی نیز یکی دیگر از نکات مهم در خرید ساندویچ پانل می‌باشد.

 

خرید ساندویچ پانل دیواری

به هنگام خرید ساندویچ پانل دیواری نیز همانند سایر انواع پانل ها، توجه به نوع کاربری سازه اهمیت دارد؛ بدین منظور که در صورت استفاده برای محیط های سردخانه ای یا کانتینرهای یخچالی، به منظور دستیابی به عملکرد بهتر باید از ساندویچ پانل سردخانه ای استفاده شود.

خرید ساندویچ پانل سقفی

در خرید ساندویچ پانل سقفی، توجه به تعداد گام ها حائز اهمیت است. زیرا تعداد گام ها یکی از موارد تاثیرگذار بر ویژگی این محصول می‌باشد. لازم به ذکر است، که هرچه تعداد گام های ساندویچ پانل سقفی بیشتر باشد، مقاومت و استحکام پانل نیز افزایش می‌یابد.

مطالب پیشنهادی  انواع ورق فولادی و کاربرد های آن

 

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

 

ویژگی های مهم در خرید ساندویچ پانل

  • تنوع در طرح و رنگ
  • ساخت ساندویچ پانل با متریال مختلف
  • استفاده در انواع سازه ها نظیر ویلا، سردخانه، بیمارستان های صحرایی و…
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به مصالح ساختمانی
  • سبکی و نصب راحت
  • سرعت بالا در ساخت
  • مقاومت بالا در برابر انواع آسیب ها
  • عایق بودن در برابر صدا، حرارت
  • عمر طولانی
  • مقاوم در برابر زلزله

توجه نمایید که حتما قبل از خرید ساندویچ پانل از منطقه نصب این سازه و نکات مهم در خرید ساندویچ پانل اطلاع حاصل نمایید. منطقه نصب تاثیر زیادی بر انتخاب نوع این سازه دارد. برای خرید و یا مشاوره در انتخاب انواع ساندویچ پانل می توانید، به سایت کبیر پانل مراجعه و با کارشناسان در این بخش از طریق صفحه تماس با ما مشاوره نمایید.

 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

[kkratings]

جدیدترین مقالات

ارتباط با دفتر فروش :

جستجو در مقالات