معرفی چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل

فهرست مطالب

چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل از بهترین موادی است که به دلیل چسبندگی و مقاومت بالا، استحکام پانل ها را افزایش می دهد.  این چسب ها به دلیل پوشانندگی خوبی که دارند در مقاومت نهایی سازه بسیار اثرگذار هستند. امروزه استفاده از پانل ها به دلیل ویژگی های مختلفی که دارند بسیار مرسوم است. یکی از مهم ترین این ویژگی ها صرفه جویی انرژی است. در همین زمینه چسب پانل نقش بسزایی را در ذخیره انرژی ایفا می کند. شناخت و خرید بهترین نوع چسب در این عمل بسیار مهم است. در بازار چسب های مختلف و حتی نامرغوب نیز وجود دارد. به همین دلیل می خواهیم در این مقاله شما را با این نوع چسب بیشتر آشنا کنیم.

مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل

همان طور که می دانید پس از نصب پانل‌ ها از چسب عایق جهت درزبندی و در مواردی جهت اتصال کامل فوم عایق به ورق‌ های پانل به کار می‌رود. استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل جهت پوشاندن درزهای محل اتصال ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری به یکدیگر، بهبود عملکرد، افزایش کارایی و طول عمر این مصالح نقش دارد.

چسب عایق ساندویچ پانل که به چسب ماستیک معروف است با چسب معمولی متفاوت بوده و مخصوص این کار است زیرا در ساندویچ پانل‌ها از مواد پلیمری استفاده شده و استفاده از هر نوع چسبی ممکن است سبب آسیب به مصالح شود و یا اصلا به درستی عمل نکند.

 

مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل

 

نکات مهم هنگام استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

چسب های درزگیر پانل ها را نباید در دمای بالا نگهداری کرد. چرا که قابیلت اشتعال پذیری بسیار بالایی دارند و ممکن است خطر ساز شود. به همین دلیل در نگهداری و استفاده از آن ایمنی را رعایت کنید. برای نتیجه بهتر باید سطح کار مورد نظر کاملا مسطح باشد. همچنین باید پیش از استفاده سطح پانل را تمیز کرده و کاملا خشک کنید. چرا که این چسب در محیط مرطوب قابلیت چسبندگی خود را از دست می دهد. 

مطالب پیشنهادی  خرید کانکس ویلایی در تهران

نکته مهم دیگر در رابطه با استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل این است که محل استفاده آن باید به شکل مربع باشد. به همین خاطر ممکن است برخی سطوح صاف نبوده و از عمق متفاوتی برخوردار باشند. که می توانید از فوم یا مصالحی چون پلاستوفوم و یا فوم اسفنجی استفاده کنید. همچنین جهت جلوگیری از ایجاد حباب حین کار، می توانید از پرایمر نیز استفاده کنید. از این نوع چسب در ساندویچ پانل سقفی و دیواری و انواع پانل ها استفاده می کنند.

فواید استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

عدم آسیب به مصالح ساختمانی

 این چسب به دلیل ساختار و مواد به کار رفته در آن هیچ گونه آسیبی به سایر مصالح ساختمانی وارد نمی کند. و همچنین به هیچ عنوان موجب کاهش کیفیت و آسیب به ساختار آن ها نیز نمی شود.

جلوگیری از اتلاف انرژی

 این چسب نقش مهمی در حفط و ذخیره منابع انرژی دارد. به همین دلیل هم از آن به عنوان عایق در پانل ها استفاده می شود. تا علاوه بر پوشش همه درزها از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری شود.

فاقد مواد سمی

 به دلیل عدم استفاده از مواد سمی در ساخت آن می توان از این چسب برای منابع آبی نیز بهره برد. این ویژگی یکی از مهم ترین مزیت های این نوع چسب است که در سلامت ما نیز اثر گذار است.

سرعت بالای خشک شدن

 از جمله مهم ترین ویژگی های این چسب این است که در دمای محیط خشک می شود. و نیازی به انجام فرآیندی برای خشک شدن ندارد. به همین دلیل پس از استفاده می توان نتیجه کار را به زودی مشاهده کرد.

مقاومت و استحکام بالا

مقاومت و استحکام چسب عایق ساندویچ پانل

 این نوع چسب ها به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارد، باعث افزایش راندمان و طول عمر پانل ها می شود. همچنین این چسب از هزینه های جانبی در صورت وجود مشکل برای سازه نیز پیشگیری می کند.

مطالب پیشنهادی  خرید فوم xps

مقاوم در برابر شرایط جوی

 اگر از این نوع چسب در پانل ها استفاده شود، موجب افزایش مقاومت در سرما، گرما و شرایط جوی مختلف می شود. یکی از مهم ترین ویژگی و دلایل استفاده از این چسب نیز برای همین موضوع و افزایش مقاومت و کارایی سازه است.

امکان استفاده بر روی مصالح ساختمانی مختلف

به دلیل چسبندگی بالای آن می توان از آن بر روی مصالح مختلفی همچون سنگ، سیمان، بتن و…. استفاده کرد. به همین دلیل در قسمت های مختلفی می توان از آن بهره برد.

ضد آب بودن

چسب عایق دارای مزیت ضد آب بودن می باشد. به همین دلیل در شرایط جوی مختلف از میزان قدرت چسبندگی آن کاسته نمی شود. همچنین همانطور که گفته شد به دلیل عدم وجود مواد سمی بدون نگرانی از آن می توان در این قسمت ها نیز استفاده نمود.

سهولت در استفاده

این چسب به دلیل مزیت هایی که دارد، در قسمت های مختلفی همچون نصب و مونتاژ انواع پانل ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

اهمیت استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل با کیفیت

 

اهمیت استفاده از چسب عایق با کیفیت

همان طور که می دانید یک ساندویچ پانل از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. از ورق های بیرونی گرفته تا فوم مرکزی آن که این قسمت ایمنی، استحکام و عایق بودن سازه را افزایش می دهند. همان طور که اشاره کردیم چسب عایق یکی از قسمت هایی است که در این موارد نقش مهمی را ایفا می کند. به همین دلیل در صورت نیاز به استفاده از این چسب، حتما چسبی اورجینال و با کیفیت خریداری نمایید. تا علاوه بر جلوگیری از ایجاد مشکل برای سازه شما، از هزینه های بیشتر نیز جلوگیری نمایید. 

مطالب پیشنهادی  تفاوت کانکس دست دوم با نو

چسب عایق پلی یورتان دو جزئی چیست؟

این مدل چسب همان طور که از اسمش مشخص است از دو جز یا قسمت تشکیل شده است. این دو جز طی واکنشی که با یکدیگر می دهند با افزایش حجم به حالت خمیری و منعطف در می آیند. از این مدل چسب بیشتر برای درزهای افقی که عمق زیادی دارند استفاده می شود. و به دلیل افزایش حجمی که دارند به طور کامل همه درزها و شکاف های موجود را می پوشانند. از جمله دیگر ویژگی های این نوع چسب می توان به قدرت چسبندگی بالا آن اشاره کرد. همچنین به دلیل نوع مواد به کار رفته در ساخت آن از آن می توان برای مصالح مختلف ساختمانی همچون بتن و دیوارهای فلزی نیز استفاده کرد. 

خرید بهترین چسب های عایق انواع پانل

 

خرید چسب عایق ساندویچ پانل

برای استفاده از یک سازه پیش ساخته با کیفیت باید به ساختار و همه اجزا آن نگاه کنید. انتخاب برند با کیفیت و مناسب می تواند ما را در خرید یک سازه مناسب کمک کند. کبیر پانل سال ها در زمینه تولید انواع پانل فعالیت می کند. این مجموعه با بکارگیری افراد متخصص و البته ماشین آلات و ابزار بروز همواره در تلاش برای اراده بهترین ها می  باشد.

شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل دیواری ، سقفی و همین طور انواع محصولات جانبی آن اعم از چسب عایق ساندویچ پانل و… با این مجموعه تماس بگیرید. چرا که در ساخت این پانل به گونه ای عمل شده که هیچگونه درز و یا مشکلی از بابت ساخت در آن مشاهده نمی شود. و همه محصولات دارای استانداردهای روز دنیا می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید برای شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. 

 ۰۲۱۲۸۴۲۴۸۳۰ 
 ۰۲۱۲۶۷۶۰۶۲۶ 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

[kkratings]

جدیدترین مقالات

ارتباط با دفتر فروش :

جستجو در مقالات