چرا از ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز استفاده کنیم؟

ساندویچ پانل در ساخت و ساز چگونه است؟!

فهرست مطالب

چرا از ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز استفاده کنیم؟با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی، مصالح ساختمانی مورد استفاده در این صنعت هر روز در حال پیشرفت است.از ساخت و ساز صنعتی گرفته تا مسکونی، از سقف تا دیوار، ساندویچ پانل راه حل ایده آل برای ساختمان های کم هزینه است. ساندویچ پانل ها عملکرد فوق العاده ای را با هزینه کم با گزینه های سفارشی سازی بی پایان ارائه می دهند. مجموعه کبیرپانل تولید کننده بهترین ساندویچ پانل ها در سراسر کشور می باشد پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل ساختمانی

ساندویچ پانل ها نقش محوری فزاینده ای در ساخت و ساز دارند. زیرا آنها یک عنصر تکمیلی ایده آل برای سازه هایی هستند که با استفاده از تکنیک های ساخت خشک ساخته می شوند. توانایی طراحی دقیق تمام عناصر لازم برای ساخت سازه، رعایت الزامات مقرراتی، بودجه ساخت و عملکرد انرژی، زمان ساخت کمتر و آزادی معماری عواملی هستند که سازه های دیوار خشک را بسیار جذاب و محبوب می کنند

در این تکنیک ساختمانی ساندویچ پانل عنصری مناسب برای تکمیل پوشش و پارتیشن های داخلی ساختمان می باشد. ویژگی های ساختمان ها سبکی، مقاومت، ایمنی و انعطاف پذیری است و فضاهای داخلی دارای عایق حرارتی و صوتی موثری هستند. ساندویچ پانل ها از دو صفحه نازک که معمولاً از فلز ساخته می شوند و یک لایه داخلی از مواد عایق که هسته آنها را تشکیل می دهد ساخته می شوند. بسته به مواد مورد استفاده، ورق های فلزی یا لایه ها و عایق می توانند متفاوت باشند ، خرید ساندویچ پانل در تهران از مزایای خاصی نیز برخوردار می باشد.

ساندویچ پانل ساختمانی

دلایل زیادی برای استفاده از ساندویچ پانل

عایق کاری موثر ساختمان را برای استفاده کنندگان از فضاهای داخلی آن بسیار راحت تر می کند و به افزایش ارزش ملکی آن کمک می کند. همچنین تأثیر فعالیت های ساختمانی بر محیط زیست را کاهش می دهد.

مطالب پیشنهادی  خرید پانل سقفی ذوزنقه

ساندویچ پانل ها علاوه بر عایق بندی خوب، ویژگی های دیگری نیز دارند که آنها را به یک راه حل سودآور تبدیل می کند:

  • مقاومت مکانیکی در برابر استرس
  • واکنش و مقاومت در برابر آتش
  • سبکی و سهولت نصب
  • مقاومت در برابر سایش و هوا
  • امکان نصب بر روی سقف های موجود
  • پانل هایی برای سقف های منحنی، شیب دار و مسطح

عایق حرارتی ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ها دارای سطح عایق پیوسته هستند که خطر ایجاد پل های حرارتی را به حداقل می رساند. به دلیل ویژگی های عایق بالای آنها، آنها به طور گسترده در ساخت و سازهای پایدار و ساختمان هایی که برای صرفه جویی در انرژی طراحی شده اند استفاده می شوند.

بسته به ضخامت و مواد مورد استفاده در هسته ، رسانایی حرارتی و مقادیر عایق پانل ها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. هنگام انتخاب ساندویچ پانل باید بررسی کنید که کدام قسمت از ساختمان نیاز به عایق کاری دارد تا هزینه های مضاعف نداشته باشد.

عایق صوتی ساندویچ پانل

عایق صوتی ساندویچ پانل

جرم عایق داخل ساندویچ پانل نیز به راحتی عایق صدا ایجاد می کند. در واقع ساندویچ پانل و مواد پایه آن عایق صوتی بسیار خوبی ایجاد می کند که در اکثر محیط های کاری و ساختمان های پر سر و صدا مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر دیوار می توان از آن به عنوان سقف نیز استفاده کرد.در آپارتمان نشینی امروزی باید دیوارها و سقف ها را عایق کاری کرد زیرا اگر دیوارها عایق نباشند زندگی دشوارتر می شود.

ساندویچ پانل دیواری چه کاربردی دارد ؟

ساندویچ پانل دیواری ساختاری سه لایه دارد که شامل یک هسته مرکزی با چگالی کم و دو لایه نازک متصل به دو طرف هسته مرکزی است. این پانل ها در مکان هایی استفاده می شوند که نیاز به ترکیبی از استحکام سازه ای بالا و وزن کم دارند.

مطالب پیشنهادی  درب کشویی سردخانه | درب ریلی سردخانه

این محصولات پیش ساخته برای روکش‌کاری سریع و آسان ساختمان‌ها طراحی شده‌اند و به لطف استحکام و سبکی فناوری ساندویچ‌شان محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند. انعطاف پذیری زیاد این پنل ها باعث شده است که بر اساس محل استفاده و سلیقه های مختلف در اشکال و رنگ های مختلف طراحی و ساخته شوند. پانل های دیواری به دلیل کیفیت و انعطاف پذیری بالا از بازده انرژی و پایداری قابل توجهی برخوردار بوده و جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی سنتی به شمار می روند. به صرفه هم هستند.

پانل های دیواری در دو نوع پانل دیواری و پانل سقفی تولید می شوند. نحوه نصب این پانل ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و ساختاری مشابه دارند.

ساندویچ پانل سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

ساندویچ پانل سقفی چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه از پانل ها به خصوص ساندویچ پانل سقفی برای مصارف عایق کاری در صنعت ساختمان استفاده می شود. اما در گذشته از تیغه های آجر برای عایق کاری ساختمان و دیوارها استفاده می شد که البته نتیجه مطلوبی نداشت. از پانل ها برای مقاصد عایق کاری در صنعت ساختمان استفاده می شود. بنابراین ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد و استفاده از آنها فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت. یکی از رایج ترین انواع ساندویچ پانل، ساندویچ پانل سقفی است. ساندویچ پانل سقفی دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی است.

مزایای ساندویچ پانل ساختمانی

همانطور که در بالا ذکر شد ساندویچ پانل ها دارای استحکام بالا و وزن کم هستند و استفاده از این محصول در شرایط مختلف آب و هوایی بسیار موثر است. زیرا پانل های ساندویچ سقف دارای شیب استانداردی هستند که آب را به سمت ناودان ها هدایت می کند و سقف ها را از آسیب محافظت می کند. علاوه بر عناصر ذکر شده، استفاده از ساندویچ پانل سقفی دارای مزایای زیر می باشد که باعث می شود این محصول در بین سازندگان ساختمانی جایگاه خوبی داشته باشد:

  • وزن سبک
  • عایق حرارت و صوت
  • کاهش هزینه ناشی از طولانی شدن زمان پروژه ها
  • تنوع در رنگ و طرح
  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت
  • افزایش طول عمر مفید ساختمان و تأسیسات
  • مقاومت بالا در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله
مطالب پیشنهادی  انواع ورق فولادی و کاربرد های آن

ساندویچ پانل ساختمانی

قیمت ساندویچ پانل ساختمانی

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی مدرن است که در مقایسه با مصالح سنتی از کیفیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که در دنیای مدرن از ساندویچ پانل برای ساخت و ساز استفاده می شود. قیمت ساندویچ پانل در مقایسه با سایر مصالح سنتی مانند آجر، سیمان و … مقرون به صرفه بوده و با توجه به ویژگی هایی که دارد کاربرد فراوانی دارد.

قیمت ساندویچ پانل سقفی بر اساس سایز، نوع ورق یا عایق، ضخامت عایق تعیین می شود. البته نوسانات بازار ارز به صورت غیرمستقیم روی قیمت ساندویچ پانل سقفی نیز تاثیرگذار است. زیرا ساندویچ پانل ها با آهن ساخته می شوند و نوسانات بازار ارز تاثیر زیادی در قیمت آهن دارد.

ارتباط با ما

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تماس با کارشناسان فروش مجموعه کبیرپانل با ما از طریق شماره های زیر ارتباط برقرار کنید.

02128424830

09121204446

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید

[kkratings]

جدیدترین مقالات

ارتباط با دفتر فروش :

جستجو در مقالات